«ελθέτω η βασιλεία σου»!…

Το κομβικό σημείο ανάμεσα στην πολιτική και τη θρησκεία είναι η ηθική.

Δεν μπορεί να νοηθεί ούτε θρησκεία ούτε πολιτική χωρίς ηθική δεοντολογία.

Και βέβαια σε κάθε περίπτωση ψυχή και καρδιά της ηθικής είναι η δικαιοσύνη.

Χωρίς την οποία-για να θυμηθούμε τον Πλάτωνα- κάθε επιστήμη ή θεσμός είναι πανουργία και όχι σοφία.…

Που σημαίνει πώς το Ευαγγέλιο δεν είναι και δεν μπορεί να είναι μονόπλευρο και μονοφυσιτικό!

Βέβαια ο Χριστός έδωσε προτεραιότητα στη σωτηρία της ψυχής. Δεν αγνόησε όμως και δεν παραμέρισε και τη γήινη πραγματικότητα.

Δεν έκλεισε τ’ αυτιά του και τα μάτια του και πολύ περισσότερο το στόμα του και δεν σταύρωσε τα χέρια του μπροστά στα οποιαδήποτε προβλήματα και τις οποιεσδήποτε ανάγκες των ανθρώπων:

Και μάτια τυφλών άνοιξε και παράλυτους και κωφάλαλους και λεπρούς θεράπευσε. Και πεινασμένους έθρεψε. Και την ελευθερία και την κοινωνική δικαιοσύνη και την ισότητα μεταξύ των ανθρώπων με μύριους τρόπους διακήρυξε…

Πώς όμως διαστράφηκαν τόσο τα πράγματα, ώστε να βρισκόμαστε εδώ, που βρισκόμαστε σήμερα;

Διαστράφηκαν, γιατί, ενώ ο Χριστός ήρθε στη Γη να φέρει μια καινούργια πραγματικότητα, εμείς τον πήραμε άρον-άρον και τον «στείλαμε από εκεί που ήρθε»…

«Έκαμες άσχημα που ήρθες να μας σώσεις, του είπαμε. Εμείς θέλουμε να είμαστε άσωτοι. Θέλουμε τα καλά που μας έδωσες να τα χρησιμοποιούμε όχι για το καλό, αλλά για το κακό των ανθρώπων. Δεν θέλουμε να μας κυβερνούν δίκαιοι, αλλά αδίστακτοι και συνειδητά ασυνείδητοι δολοφόνοι!…

Σαν τους τωρινούς τροϊκανούς του εσωτερικού και του εξωτερικού…

» Και γι’ αυτό, άλλωστε, σε σταυρώσαμε. Γιατί, μ’ αυτά που έλεγες και έκανες, υποστήριζες τον άνθρωπο και απειλούσες τα συμφέροντά μας…»!

Και κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες, έγινε, αργότερα, θα μπορούσαμε να πούμε, ένα είδος σιωπηρής συμφωνίας και συμπαιγνίας ανάμεσα στην πολιτική και την εκκλησιαστική ηγεσία:

«Ασχοληθείτε, είπαν οι πολιτικοί στην εκκλησιαστική ηγεσία, εσείς με τον ουρανό και τον άλλο κόσμο…Κι αφήστε εμάς εδώ στη Γη να κάνουμε ο, τι θέλουμε»!..

Και, δυστυχώς, οι κληρικοί τήρησαν, με θρησκευτική, κατά κανόνα, ευλάβεια τη σιωπηρή αυτή συμφωνία. Κι ακόμη δυστυχέστερα οι πολιτικοί την εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο.

Κι έτσι παρέμεινε αυτός ο κόσμος, όπως ήταν και στην προχριστιανική εποχή: κόλαση και ζούγκλα…

Βέβαια τη διαστροφή αυτή, όπως είναι ευνόητο, την επινόησαν ακριβώς αυτοί που δεν ενδιαφέρονται για τη λύση ούτε των ουράνιων ούτε των γήινων προβλημάτων.

Και που το μόνο, που τους ενδιαφέρει είναι πώς να χρησιμοποιούν, τόσο τα γήινα, όσο και τα ουράνια προβλήματα, για να προσφέρουν τιμή και λατρεία στη μόνη θεότητα, που πιστεύουν, το μαμωνά.

Που σύμφωνα με το Σοφοκλή είναι το μεγαλύτερο κακό και σύμφωνα με το Χριστό είναι ο αντίποδας του Θεού.

Γεγονός που σημαίνει ότι εκείνο που έχει σημασία δεν είναι το, αν κάποιος πολιτεύεται ή θρησκεύεται, αλλά το πώς. Το αν, δηλαδή, πολιτεύεται ή θρησκεύεται καλά ή άσχημα, δίκαια ή άδικα:

Δεν πολιτεύτηκε άσχημα, για παράδειγμα, ο προφήτης Ηλίας, όταν ήλεγξε τον βασιλιά Αχαάβ, επειδή δολοφόνησε το Ναβουθαί, για να ιδιοποιηθεί το αμπέλι του. Όπως δεν έκαμε άσχημα και ο Άγιος Αμβρόσιος, που δεν επέτρεψε την είσοδο στο ναό του μεγάλου χασάπη των Θεσσαλονικέων, Θεοδοσίου.

Όπως δεν έκαμε κακή πολιτική ο Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός, λέγοντας στους Γερμανούς ναζί, στα χρόνια της Κατοχής: «Το αίμα αυτών εφ’ υμάς και επί τα τέκνα υμών»! Όταν μέσα στο απόγειο της κτηνωδίας τους, εκτελούσαν αθώους….

Όπως βέβαια κάνουν και στις μέρες μας. Οπότε δολοφονούν ολάκερο τον ελληνικό λαό. Πάντα, ασφαλώς, με τη σύμπραξη των ντόπιων δωσίλογων και εφιαλτών…

Ενώ έκαμαν χειρίστη πολιτική κάποιοι κληρικοί-και μάλιστα μεγαλόσχημοι-οι οποίοι συνέπραξαν, στις πρόσφατες εκλογές, με τα μνημονιακά κόμματα.

Τα κόμματα των τοκογλύφων της Τριμερούς και των σατανιστών της Μπίλντεμπεργκ.

Αυτά και άλλα πολλά θα είχε να αντιτάξει κάποιος σ’ αυτούς που θέλουν το Ευαγγέλιο έξω από τη ζωή και την κοινωνία των ανθρώπων. Και ισχυρίζονται πως η βασιλεία του Θεού είναι μόνο για τον ουρανό…

Ας τους θυμίζουμε κάτι παρά πολύ απλό: ΄Ότι, όπως έλεγε και ο αείμνηστος Αλέξανδρος Τσιριντάνης:

«Και η Γη μας είναι ένα από τα’ αστέρια του ουρανού».

Κι ακόμη πιο πέρα πως καθημερινά στο «Πάτερ ημών» δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το να παρακαλούμε το Θεό:

Να έρθει η βασιλεία του, «ως εν ουρανώ, και επί της Γης»….

παπα-Ηλίας

11 Σχόλια

  1. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΜΥΡΝΑΚΗΣ:

    ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ ΠΑΤΕΡΑ ΗΛΙΑ.

    ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΣΟΥ: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

    ΝΑ ΣΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ Ο ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ ΥΓΕΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΤΟΥ ΛΟΓΟ.

    ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΥΟ ΔΕΝ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ. ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΗΚΤΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ.

    ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΓΕΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΚΑΙ Η ΟΥΡΑΝΙΑ .

    ΑΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΟΡΕΙΑ.

    ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ !!!!!!!!!

    Υφαντής παπα-Ηλίας Υφαντής:

    Μανώλη, καλό μαεσημέρι.

    Ευχαριστώ για τα πολυχρονίσματα. Και εύχομαι από μέρους μου υγεία σε σένα, τη σύζυγό σου, τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου.

    Μου έγραφε κάποτε κάποια αναγνώστρια : Αν εσείς οι κληρικοί πιστεύατε σε κόλαση και παράδεισο, δεν θα κάνατε αυτά ,που κάνετε….

    Και αυτό ασφαλώς ισχύει και για τους πολιτικούς….

    Απάντηση

  2. Posted by Παπα-Κώστας on 19 Ιουλίου, 2012 at 8:33 μμ

    Παπα-Ηλία χρόνια πολλά!Χαίρομαι που επέστρεψες με τέτοια καταπληκτική ανάρτηση.Και βέβαια αποστολή της Εκκλησίας δεν είναι μόνο η ενασχόληση με τον άλλο κόσμο αλλά η εγκαθίδρυση της Βασιλείας Των Ουρανών επί της Γης.Αυτό φυσικά δεν μπόρει να επιτευχθεί χωρίς να έρθει σε σύγκρουση με τους εκμεταλλευτές και τους δυνάστες των λαών.Επιβάλλεται να επιδείξουμε θυσιαστική διάθεση και όχι να ενδιαφέρομαστε πως να κρατήσουμε τα όποια κεκτημένα(περιουσία,μισθοδοσία,κρατικά αξιώματα κλπ).Και φυσικά οι ιεράρχες μας να ασχοληθούν με σοβαρότερα θέματα από το ποιος μνημονεύει ποιον όπως έγινε τελευταία.

    Απάντηση

  3. παπα-Κώστα, καλησπέρα

    Ευχαριστώ για τις ευχές σου. Και βέβαια και για τα ενθαρρυντικά σου λόγια.
    Η αλλαγή, που εισηγείσαι είναι θέμα κοσμογονικής ανατροπής. Πράγμα πολύ δύσκολο.

    Και του λόγου το ασφαλές αποδείχτηκε από τις πρόσφατες εκλογές. Όπου ένας λαός, που υπέστη τρομακτική επιδείνωση των συνθηκών της ζωής, ξανάφερε στην εξουσία τους αδίστακτους δημίους του.

    Αν βέβαια δε υπήρξε θέμα νοθείας, που προσωπικά το πιστεύω ακράδαντα.

    Κι ένα άλλο επίσης αποδεικτικό στοιχείο είναι, για παράδειγμα, οι μνημονεύσεις του Πατριάρχη απ’ τον καθένα του κοπαδιού των δεσποτάδων, που συλειτούργησαν μαζί του.

    Δυστυχώς ακόμη πορευόμαστε στα σοτεινά….

    Ευχαριστώ για την επικοινωνία

    Απάντηση

    • Posted by Παπα-Κώστας on 19 Ιουλίου, 2012 at 10:34 μμ

      Μα αυτός είναι ο σκοπός της Εκκλησίας,να αλλάξει τον κόσμο.Πράττοντας και δισάσκοντας.Ο λαός φοβήθηκε και εξέλεξε αυτούς που εξέλεξε όπως ακριβώς έχανε τον δρόμο του ο εβραΪκός λαός όταν δεν είχε τους Προφήτες να τον καθοδηγούν.Είναι γνωστό τι σύνδεση υπάρχει ανάμεσα στη βρώμα του ψαριού και του κεφαλιού του.Αφού η Εκκλησία μας κοιμόταν ή και σκόπιμα σιωπούσε,μπροστά στον «κίνδυνο» του Τσίπρα λογική ήταν η αντίδραση του για δεκαετίες κοιμώμενου λαού μας.

      Απάντηση

  4. Posted by Χρήστος Δημάρης on 20 Ιουλίου, 2012 at 2:36 πμ

    ΕΙΣ ΟΡΟΣ ΜΙΚΡΟΝ: Χρόνια πολλά πατέρα Ηλία! Πατέρα Κωνσταντίνε μίλησες για την αλλαγή του κόσμου μας. Το βίντεο που βάζω περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν τον κόσμο μας οι μοναχοί μας. http://www.youtube.com/watch?v=f0y84SbcO_k&feature=youtube_gdata_player

    Απάντηση

  5. Posted by Κάπας Σ. on 20 Ιουλίου, 2012 at 1:13 μμ

    Σεβαστέ και ακάματε πάτερ Ηλία χρονια πολλά για την ονομαστική σου εορτή και ο
    Τριαδικός Θεός δια πρεσβειών του προστάτου σου προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου
    να σου χαρίζει υγεία,δύναμη,φώτιση,ώστε εκ παραλλήλου να φωτίζεις και μας!
    Και του χρόνου!!

    Απάντηση

  6. Posted by Γιώργος Μεσσηνία on 20 Ιουλίου, 2012 at 5:10 μμ

    Χρόνια πολλά παπα-Ηλία, σου εύχομαι με όλη μου τη καρδιά ό, τι καλύτερο, πρώτα υγεία!
    Είσαι πραγματικά μια πνευματική όαση στο διαδίκτυο μιας και η ντομπροσύνη σε συνδυασμό με την ευρηματικότητα στις μέρες μας σπανίζουν!
    Να είσαι πάντα καλά!

    Απάντηση

  7. Posted by Γιώργος Μεσσηνία on 20 Ιουλίου, 2012 at 5:59 μμ

    Στο κείμενο αυτό αναρτήθηκε η (σκληρή) πραγματικότητα…

    Ο ηθικισμός και η τυπολατρεία αντικατέστησαν σκόπιμα, την ηθική και την ειλικρίνεια.
    Πίσω από πολλές εξάψεις «ηθικής» κρύβεται η μεγαλύτερη απάτη.
    Δυστυχώς ολόκληρο το περιεχόμενο της πολιτικής εκτείνεται από την έννοια της νομιμοποίησης και φτάνει στις παρυφές του νομότυπου σχεδιασμού.

    Το «κλειδί» για την ασυδοσία, είναι να παρουσιαστεί η μισή αλήθεια, ώστε στην πορεία να κατακρεουργηθεί ολόκληρη -η αλήθεια- μέσα σε ένα θέατρο σκιών και ευλογοφανών επιχειρημάτων…

    Η ελληνική δημόσια διοίκηση πάσχει, η νομοθεσία είναι πολύπλοκη, οι τιμές των προϊόντων δυσανάλογα υψηλές, το κράτος νοσεί, οι δαπάνες είναι ανορθολογικές, μοιράζονται ενεξέλεγκτα επιδόματα κοκ…
    Ε, αλλάξτε τα!
    Χτίστε ένα υγιές κράτος και συντονίστε από την αρχή τον παραγωγικό ιστό, καταπολεμώντας την κομματική εξάρτηση και το κόστος της γραφειοκρατίας!

    Φυσικά, αυτή είναι μια οπτική που κανείς δεν επιθυμεί να αλλάξει, παρα μόνο να τη χρησιμοποιήσει ως αφορμή για πλιάτσικο και κάθε είδους κτηνωδίες!

    Δεν μπορεί λχ, οι τεχνοκράτες του ΔΝΤ, να μην γνωριζουν τις αδυναμίες και τα ελλατώματα της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και του παραγωγικού μοντέλου!
    Τα γνωρίζουν!

    Απλά παριστάνουν τους ανήξερους, μετακυλίοντας την ευθύνη στους κομματικούς ταγούς, όπως και οι κομματικοί ταγοί με τη σειρά τους, μετακυλίουν το βάρος των βάρβαρων μέτρων, ώστε να μην αλλάξει τίποτα, σε ένα παζλ που αλληλοσυμπληρώνεται με έναν κοινό παρανομαστή:

    Τις χιλιάδες αυτοκτονιών, την εξακόντιση της ανεργίας, το ρούφηγμα από το μεδούλι του κοινωνικού κράτους, τη γενική εξαθλίωση, που αποτελούν σήμα κατατεθέν, μιας και κανείς δεν αγγίζει όσα μας καταδυναστεύουν, ενώ υποκριτικά μεταβιβάζει ο ένας στον άλλο την ευθύνη για αυτό το αίσχος, με έναν αποκλειστικό ορίζοντα τη λογική:

    Πουλήστε, ψεκάστε, τελειώστε!
    Κόψτε, ρημάξτε, ισπεδώστε όσο και όπως μπορείτε!

    Είναι πασιφανές ότι σκόπιμα δεν αγγίζουν όσα μας έφτασαν σε αυτό το σημείο, παρά την επικοινωνιακή προώθησή τους στα μάτια όλων μας.
    Και αυτή ακριβώς η «προώθηση» διεξάγεται με όρους επικοινωνίας, που καταλήγει σε ανθρώπινες τραγωδίες!

    Γιατί πολύ απλά, το περιεχόμενο της πολιτικής, δεν αφορά στον άνθρωπο και στις ανάγκες του, αλλά στην επίκληση αυτών, προκειμένου κάθε πολιτικό/οικονομικό στρατόπεδο να λεηλατήσει το κράτος και τον ελληνικό πλούτο.

    Εν τέλει, αν ήθελαν,έλυναν σε 1-2 χρόνια όλα τα προβλήματα και τις χρόνιες παθογένεις με συνέπεια και σεβασμό στην ανθρώπινη αξία, δίχως να πίνουν αίμα με το καλαμάκι, αλλά επικαλούμενοι οι μεν τους δε, το αποφεύγουν προκειμένου να συνεχίσουν το πάρτι των πολλών εκατομμυρίων…

    Εν τέλει η προτεσταντική ηθική, πρεσβεύει ακριβώς το αντίθετο του Χριστιανισμού…
    Αξιοποιήστε τους αμαρτωλούς, ως ευκαιρία για ένα ηθικό τους μαστίγωμα, που θα μας επιφέρει πάμπολλα «ηθικά» κέρδη.
    Νόμιμα και ηθικά!

    Έχω κουραστεί να τονίζω διαρκώς το παράδειγμα του Καποδίστρια…
    Που έστησε κράτος, βοηθώντας ορφανά, φτωχούς συνανθρώπους του, καταρτίζωντας, δίνοντας γη, δυνατότητες να ζήσουν όντας άνθρωποι, και φυσικά δολοφονήθηκε από τους κοτζαμπάσηδες.
    Οι οποίοι πλεον είναι οι ηθικά δικαιωμένοι, και οι επικοινωνιακοί μηχανισμοί, στηρίζουν το «δίκιο τους», πάνω σε μια βάση καθαρά νομοτελειακή!

    Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα, είστε αμαρτωλοί, δώστε μας το καταπίστευμα με όποιο κόστος και μη μιλάτε γιατί εσείς ευθύνεστε!
    Και είναι φυσικά τόσο θρασείς και μεταλλαγμένοι, ώστε να επικαλούνται στο «ηθικό» τους παραλήρημα κάποιες φορές και το παράδειγμα του Καποδίστρια, αγνοώντας επιδεικτικά, ότι αυτός ο άνθρωπος βοήθησε τον τόπο του και εναντιώθηκε με σθένος απέναντι στην ανίερη συμμαχία της εποχής εκείνης.

    Οι σημερινοί μεταλαγμένοι κοντζαμπάσηδες, κάνουν ακριβώς το αντίθετο:
    Αξιοποιούν την ανίερη συμμαχία, με ισχυρούς επικοινωνιακούς μηχανισμούς και εκμεταλλευόμενοι την ασυδοσία και την υποκρισία κάποιων δήθεν «αντιμνημονιακών», πληγώνουν βάναυσα τον τόπο τους και τους ανθρώπους του, με τελική έκβαση το …ηθικό φαγοπότι.

    Γι’ αυτό και το «Πάτερ ημών» συμφέρει να βρίσκεται εκτός αντζέντας, ή να ερμηνεύεται με όρους ανθρώπινης λαιμαργίας και ηθικιστικού παροξυσμού.

    Απάντηση

  8. @ παπα-Κώστα, Χρήστο, Σωτήρη, Γιώργο

    Σας ευχαριστώ όλους για τις ευχές σας και τα ενθαρρυντικά σας λόγια. Και εύχομαι σε όλους σας προσωπική και οικογενειακή υγεία και ευτυχία.

    Και βέβαια σας ευχαριστώ για τη γόνιμη και ενδιαφέρουσα συνεισφορά σας στο διάλογο.

    Όπως λέει ο Γιώργος: «Ο ηθικισμός και η τυπολατρεία αντικατέστησαν σκόπιμα, την ηθική και την ειλικρίνεια».

    Αλλά, όπως λέει ο παπα-Κώστας: «Σκοπός της Εκκλησίας είναι ,να αλλάξει τον κόσμο».

    Και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει όλοι μας να αγωνιζόμαστε. «Ποτέ απ’ το χρέος μη κινούντες», όπως λέει ο Καβάφης.

    Απάντηση

  9. Πάτερ μου, απ’ τα βάθη της καρδιάς μου σάς εύχομαι χρόνια ευλογημένα, καλά, πολλά!! Να προσέχετε και να χετε πάντα την υγεία σας…
    Είστε απαραίτητος για πολλούς περισσότερο από ο, τι το νομίζετε!!

    Απάντηση

  10. Σοφία, καλησπέρα

    Ευχαριστώ για τις ευχές σου. Και σου εύχομαι από μέρους μου υγεία και πνευματική προκοπή.

    Απαραίτητη είναι η πίστη και η χάρη του Θεού. Χωρίς την οποία ματαιοπονούμε σ’ ο, τι κι αν κάνουμε.

    Απάντηση

Σχολιάστε