1821-2013

1821-2013

Τη μέρα του Ευαγγελισμού
πήγα στην εκκλησία
ν’ ακούσω κάποιους να μιλούν
για παλιγγενεσία…

Δεν είδα όμως μαθητές
δασκάλους και δασκάλες,
όπως στις εθνικές γιορτές
γινόταν τις μεγάλες…

Αλλά κι οι άλλοι οι πιστοί
Ήταν κι εκείνοι λιγοστοί…

Ζήτησα απ’ τους ιερείς
να πω, έστω, λίγα λόγια
Κι αυτοί μου είπαν αυστηρά:
Διόλου να μην αναφερθείς
στα σύγχρονα λαμόγια.

Της Υπερμάχου θύμισα
Τα’ αντρειωμένα λόγια
Που των φτωχών και ταπεινών
Τα σπίτια γεμισμένα
Θέλει και των τυράννων μας
Τα κάστρα γκρεμισμένα!

Κι ακόμη για τη λευτεριά
Μίλησα, που απ’ τα ιερά
Τα κόκαλα βγαλμένη
Ξεσπάθωσε, άλλη μια φορά
Σαν πρώτ’ αντρειωμένη.

Και ήταν τελείως αδύνατο
Διόλου ν’ αποσιωπήσω
Και τη σημερινή σκλαβιά
Να μην διεκτραγωδήσω…

«Δια ταύτα» οι αιδεσιμότατοι
και άγιοι παπάδες,
όπου στον οίκο του Θεού
νιώθουν σαν τσιφλικάδες:
Αν τέτοια λόγια θες να λες,
μου είπαν, «περί πάτρης»
θα σου το πούμε ορθά κοφτά:
Εδώ να μην ξανάρθεις!

παπα-Ηλίας

Advertisements

9 Σχόλια

  1. Posted by Γιώργος Μεσσηνία on Απρίλιος 2, 2013 at 1:05 πμ

    «όπου στον οίκο του Θεού
    νιώθουν σαν τσιφλικάδες:…»

    Πατέρα Ηλία, ξέρω ότι δεν σου αρέσουν τα παινέματα, αλλά σε ευχαριστώ που μας σέβεσαι και δεν μας βγάζεις τρελούς!

    Είναι τίμιος και όμορφος ο αγώνας σου, εκεί που πρέπει χωρίς ηθικιστικές κορώνες και ψευτομπιχλιμπίδια θρησκολατρείας, ανούσια και με όρους βιτρίνας.

    Επιπλέον, πρόσφατα η δεσποτοκρατία υπέγραψε (αυτό το λέω σαν απλός πολίτης, γνώμη δική μου είναι), με το κράτος για ποιο πράγμα;;;;
    Για τα συσίτια στα σχολεία!

    Δεν υπάρχει πιο αρτηριοσκληρωτική στάση!
    Σα να επιβεβαιώνουν και νομιμοποιούν το δυναστικό κράτος-καθεστώς και να διαχειρίζονται την κρίση με μια παθητική «φιλανθρωπία», θαρρεί κανείς και η διαλυμένη ελληνική οικογένεια, ένας άνθρωπος θα ολοκληρωθεί, θα αναπτυχθεί μέσα από ελεημοσύνες τύπου οαεδ, συσιτίων κ.λπ…

    Παρεμπιπτότως τη μέρα που πέρασε είχε την τιμητική της μια πολύ σπουδαία οσιακή μορφή, η Αγία Μαρία η Αιγυπτία!
    Διαβάζοντας τον βίο της, δύσκολα μπορεί κανείς να μην πάρει κουράγιο, εκτός από εκείνους που αισθάνονται «καθαροί», όπως οι διαχρονικοί φαρισαίοι, που αντί να ξεσηκώσουν -από τη θέση ισχύος που βρίσκονται- τη κοινωνία, μοιράζουν μακαρόνια μπλούμ στους εξαθλιωμένους που όλο και πληθαίνουν…

    Απάντηση

  2. Γιώργο

    Ευχαριστώ για το ωραίο σχόλιό σου.

    Πρωταρχικό καθήκον της εκκλησίας είναι ο αγώνας για τη δικαιοσύνη, ο οποίος καταξιώνει τον άνθρωπο.

    Και σε έσχατη ανάγκη η ελεημοσύνη, η οποία τον βοηθάει μεν, αλλά και τον ταπεινώνει…

    Απάντηση

  3. Posted by Γιώργος Μεσσηνία on Απρίλιος 2, 2013 at 10:19 μμ

    Ευχαριστώ και εγώ για την απάντηση πατέρα Ηλία.
    Επειδή με αυτά που ζούμε και βλέπουμε τριγύρω ξεφεύγουμε καμιά φορά, να κάνω μια μόνο μικρή αναφορά, στο ότι η ελεημοσύνη, η φιλανθρωπία, το φαγητό στον πεινασμένο είναι ανώτερη πράξη από όλα τα διαμάντια της γης, δεν υποτιμάω την πράξη κάθε άλλο, απλά οι εξουσιάζοντες σε θεσμικό επίπεδο τη χρησιμοποιούν ως συγκάλυψη της σιωπής τους αναφορικά με τον ρόλο της πολιτικο-επιχειρηματικής και παγκόσμιας ελίτ, που καταδυναστεύουν την κοινωνική και ανθρώπινη ανάπτυξη.

    Υ.Γ
    Αυτή η σκηνή -4 λεπτάκια μόλις- πάντα με κάνει να δακρύσω, αλλά το νερό που δίνει ο Ιησούς στον διψασμένο, μοιάζει και με τα κείμενά σου που μας ξεδιψάνε πατέρα Ηλία.
    Όποιος έχει υπομονή και δεν έχει δει αυτό το απόσπασμα, θεωρώ πως αξίζει να κάνει τον κόπο να το δει:http://www.youtube.com/watch?v=tVlf7OiiTJE

    Καληνύχτα

    Απάντηση

  4. Γιώργο, καλημέρα

    Θερμά σ’ ευχαριστώ για το βίντεο και την αγάπη σου.

    Απάντηση

  5. Posted by παπα-Κώστας on Απρίλιος 4, 2013 at 11:59 μμ

    Πάτερ,στην αρχή της κρίσης είχαν βγει ένας-δυο ιεράρχες και δήλωσαν με στόμφο ότι η Εκκλησία μέχρι και τα σκεύη και τα τιμαλφή θα εκποιήσει για το λαό.Αν θυμάμαι καλά ήταν οι Μεσσηνίας και Φθιώτιδος.Πότε έχουν σκοπό να το κάνουν;

    Απάντηση

  6. παπα-Κώστα, καλό μεσημέρι

    Ίσως να τα φυλάνε τα τιμαλφή για τα γεράματά τους. Όπως και ο πρώην Αττικής.

    Αλλά το θέμα δεν είναι τι κάνουν ένας, δυο. Το θέμα είναι τι κάνουν σαν σύνολο.

    Και όχι απλά σαν ελεημοσύνη, αλλά και σαν φωνή δικαιοσύνης, που, σε μεγάλο βαθμό, απουσιάζει

    Απάντηση

  7. Posted by παπα-Κώστας on Απρίλιος 5, 2013 at 12:05 μμ

    Δικαιοσύνη είναι η άποψη αυτού που μας εξασφαλίζει τα κεκτημένα μας ως Εκκλησία.Έτσι το βλέπουν οι «άγιοι ποιμενάρχες» μας

    Απάντηση

  8. Posted by ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΥΤΕΡΟΖΟΣ on Απρίλιος 7, 2013 at 11:05 μμ

    ΠΑΠΑ-ΗΛΙΑ ΩΡΑΙΟ ΠΟΙΗΜΑ !!! ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΠΛΑΚΑ , ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΙ Η ΛΕΞΗ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΜΕΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΝΟΜΑΖΕΙΣ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΥΤΗ , ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΛΕΞΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΟΤΑΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ !!! ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠ ΟΤΙ ΘΥΜΑΜΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΤΟ 93 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΛΕΞΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. (ΤΟ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ). ΓΙΩΡΓΟΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    Απάντηση

  9. Γιώργο

    Το ότι κάποιοι εξευτελίζουν κάποιες λέξεις και κάποιες έννοιες, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει και να τις καταργήσουμε…

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: