το «μεγάλο φως»…

τ0 μεγάλο φως

Ο προφήτης Ησαΐας, οχτακόσια χρόνια προ Χριστού, μίλησε για το «μεγάλο φως».

Λέγοντας πως «ο λαός, που καθόταν στο σκοτάδι και τη σκιά του θανάτου είδε μεγάλο φως».
Και βέβαια, λέγοντας «μεγάλο φως», εννοεί, τον αναμενόμενο Μεσσία, το Χριστό.

Και μπαίνει το ερώτημα:

Κατά ποιον τρόπο ο Χριστός υπήρξε «μεγάλο φως»; Και, κατά συνέπεια, ποιο ήταν το σκοτάδι, μέσα στο οποίο καθόταν ο λαός; Και με το οποίο θα αντιπάλευε ο Χριστός…
Ήταν, επιγραμματικά και συνοπτικά, το σκοτάδι του νόμου, της εξουσίας και του θανάτου.

Ο νόμος, βέβαια, θεωρείται-και ασφαλώς είναι-ευεργέτης των ανθρώπων.

Γιατί απάλλαξε τους ανθρώπους απ’ την ασυδοσία της αυτοδικίας. Στην οποία ίσχυε, φυσικά, ο νόμος της ζούγκλας. Όπου το «δίκαιο» βρίσκεται στα δόντια και στα νύχια του ισχυρότερου.

Αλλά και οι νόμοι, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, έγιναν τα δόντια και τα νύχια των ισχυρότερων. Που, συνήθως, είναι και οι χειρότεροι…

Δεδομένου ότι θέσπιζαν τους νόμους, κατά κανόνα, οι εκάστοτε βασιλιάδες, τσιφλικάδες, βουλευτάδες, κλπ. Που βασικά κριτήρια τους είχαν την καταπίεση και καταλήστευση των λαών.

Ασφαλώς και ο Χριστός δεν συνέστησε την κατάργηση των νόμων.

«Δεν ήρθα να καταργήσω τους νόμους, είπε, αλλά να τους συμπληρώσω». Και έθεσε το βασικό και ασφαλές κριτήριο, για το διαχωρισμό, μεταξύ των καλών και των κακών νόμων. Που είναι η «συμπεριφορά» τους απέναντι στον άνθρωπο.

Που σημαίνει, απλά, ότι καλοί είναι οι νόμοι, που έγιναν, για να υπηρετούν και εξυπηρετούν το λαό.

Σε αντίθεση με τους κακούς, που έγιναν, για να εξυπηρετούν τις φιλοδοξίες και τα συμφέροντα των ισχυρών…
Κι ακόμη πιο πέρα σημαίνει ότι οι κακοί νόμοι είναι οι βραχίονες των δυο μεγαλύτερων πληγών της κοινωνίας: της εξουσίας, δηλαδή, και του χρήματος. Εναντίον των οποίων έστρεψε και την πολεμική του ο Χριστός.

Αφού σχετικά με την εξουσία είπε στους μαθητές του:

Εσείς δεν θα καταπιέζετε το λαό και δεν θα παίρνετε απ’ το λαό. Αλλά θα προσφέρετε στο λαό και θα τον υπηρετείτε.
Κι αν κάποιοι από σας έχουν φιλοδοξίες και θέλουν να είναι πρώτοι, θα το κατορθώσουν, αν αγωνίζονται να είναι πρώτοι στην προσφορά και όχι στην αρπαγή.
Γιατί κι εγώ δεν ήρθα στον κόσμο να εξουσιάσω και να πάρω. Αλλά να υπηρετήσω και να προσφέρω στο λαό. Και να θυσιάσω ακόμη και τη ζωή μου για τη σωτηρία του.

Σχετικά εξάλλου με τον έτερο βραχίονα της κακής νομιμότητας, το χρήμα, διευκρίνισε με αδιαμφισβήτητη καθαρότητα ότι:

Ανάμεσα στο Θεό και το χρήμα υπάρχει διαμετρική αντίθεση τόση, όση ανάμεσα στο Θεό και το σατανά.

Γι’ αυτό κανείς, είπε, δεν μπορεί να τα έχει καλά και με το Θεό και με το χρήμα. Όπως ακριβώς κανείς δεν μπορεί να υπηρετεί ταυτόχρονα δύο αφεντικά. Γιατί, αν θελήσει να είναι πιστός στο ένα, σίγουρα θα παραμελήσει και δυσαρεστήσει το άλλο.

Ο Χριστός απέναντι στο σκοτάδι του θανάτου, αντέταξε το φως της Ανάστασης.

Που είναι-δυνάμει-και το φως όλων των ανθρώπων. Για να ακολουθήσει το φως της Πεντηκοστής. Που έκαμε σοφούς και θαρραλέους τους, κατά κανόνα, αγράμματους και δειλούς μαθητές.
Κάτι, που, επίσης, ισχύει, δυνάμει, και για όλους τους ανθρώπους.
Αρκεί ν’ ακολουθήσουν το δρόμο και το όραμα, που προσφέρει, επίσης, η ευαγγελική περικοπή της «Μετά τα Φώτα» Κυριακής:

Το δρόμο, δηλαδή, της μετάνοιας και το όραμα της βασιλείας των ουρανών.

Όπου μετάνοια, βέβαια, δεν είναι η μεταμέλεια, μόνο για τα όσα άσχημα πράξαμε, αλλά και για όσα καλά παραλείψαμε. Και δεν είναι, απλά και μόνο μεταμέλεια, αλλά και υπόσχεση και απόφαση αγώνα. Πάντα για το καλό και ενάντια στο πολύμορφο κακό. Με κάθε θυσία….

Και ασφαλώς, όχι μόνο στο προσωπικό αλλά και το κοινωνικό επίπεδο.

Στο οποίο διεξάγεται ο αγώνας, προκειμένου να έλθει η βασιλεία του Θεού «ως εν ουρανώ και επί της γης». Δεδομένου ότι αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου να γίνουμε συνδαιτυμόνες και συμμέτοχοι και στο τραπέζι της βασιλείας των ουρανών….

Το «μεγάλο φως», λοιπόν, που προέβλεψε ο Ησαΐας, πριν από εικοσιοχτώ αιώνες, ήρθε στον κόσμο πριν από δύο, περίπου, χιλιάδες χρόνια.

Αλλά, όπως μας λέει ο ευαγγελιστής Ιωάννης, οι άνθρωποι προτίμησαν να παραμείνουν στο σκοτάδι. Γιατί αγάπησαν τα πονηρά έργα και όχι τα έργα τα καθαρά της ανθρωπιάς…
Και η εμμονή τους αυτή συνεχίστηκε δια μέσου των αιώνων, άλλοτε σε μικρότερο και άλλοτε σε μεγαλύτερο βαθμό. Για να φτάσει στις μέρες μας στη μεγαλύτερη έξαρσή της.

Καθώς μας έχoυν εγκλωβίσει στο αδιέξοδο σκοτάδι του καπιταλιστικού και τοκογλυφικού μεσαίωνα.

Στην πυρά, της ιερής εξέτασης του οποίου καίγονται ολάκεροι λαοί. Μεταξύ των οποίων και ο δικός μας.

Θυσία απεχθής και αποκρουστική στο βωμό του Μολώχ του Μαμωνά των σιωνιστών και της κακουργίας των ναζιστών.

Να ’ναι καλά οι αρχιτέκτονες του σκότους: Παπανδρέου, Παπακωνσταντίνου. Βενιζέλος, Παπαδήμος, Σαμαράς, Στουρνάρας. Και όλα τ’ άλλα ευπειθέστατα τροϊκανά στουρνάρια…

Συνεπώς για ποιο «μεγάλο φως» και ποια μετάνοια και βασιλεία των ουρανών να μιλάμε τώρα!…


παπα-Ηλίας

https://papailiasyfantis.wordpress.com
e-mail: yfantis.ilias@gmail.com

Advertisements

15 Σχόλια

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΜΥΡΝΑΚΗΣ:

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΑΠΑ ΗΛΙΑ ΜΟΥ ΤΟ ΦΩΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΑΛΑ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΛΑΟ

    ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΖΕΙ ΔΥΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΟΥ

    ΜΕ ΜΟΝΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ….

    Απάντηση

  2. Δυστυχώς, Μανώλη μου, αυτό συμβαίνει.

    Το ψάρι δεν βρωμάει μόνο στο κεφάλι αλλά βρωμάει μέχρι την ουρά….

    Απάντηση

  3. Posted by παπα-Κώστας on Ιανουαρίου 12, 2013 at 11:56 μμ

    Τι να κάνουμε τώρα,ν’αφήσουμε τις δουλειές μας και να πιάσουμε τα φλάμπουρα…Δυστυχώς ακόμα κοιμόμαστε.Και δεν εννοώ ακραίες αντιδράσεις και σπασμωδικές,στις οποίες είμαι ενάντιος αλλά αυτή τη κατάλληλα προετοιμασία που θα γεννήσει το νέο,το ελπιδοφόρο,το λυτρωτικό.

    Απάντηση

  4. Posted by Χρήστος Δημάρης on Ιανουαρίου 13, 2013 at 8:28 μμ

    ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΓΡΟΘΙΑ: Αυτό πρέπει να κάνουμε πατέρα Κωνσταντίνε!!! Σύμβολο των Χριστιανών είναι ο Σταυρός. Σύμβολο των αριστερών είναι η υψωμένη γροθιά. Το λάθος των αριστερών είναι ότι με την σηκωμένη γροθιά τους δεν κρατούν τον σταυρό. Μήπως αυτό δεν έκαναν οι αγωνιστές του 21; Στην Θεσσαλονίκη γίνεται ένα συνέδριο με θέμα: ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ. Η πρώτη συνεδρία έχει θέμα: Η «Βασιλεία του Θεού» και η λαϊκή εξουσία. Μακάρι να μπορούσα να παρακολουθήσω αυτό το συνέδριο πατέρα Κωνσταντίνε. Κοίταξε την αφίσα του συνεδρίου: Ένας σταυρός που τον κρατάει μια γροθιά!!! http://e-theologia.blogspot.gr/2013/01/blog-post_11.html?m=1

    Απάντηση

    • Posted by παπα-Κώστας on Ιανουαρίου 13, 2013 at 9:02 μμ

      Καλησπέρα Χρήστο.Το έχω δει.Πραγματικά φαίνεται ενδιαφέρον.Η Εκκλησία είναι πάνω από ιδεολογίες και προσφέρει το μόνο πραγματικό τρόπο ζωής.Για να τον μεταδώσουμε όμως πρέπει όλοι,κλήρος και λαός,να βιώσουμε πρώτα αυτόν τον τρόπο.Μια πρόταση έκανε ο Αρχιεπίσκοπος και κάποιους Μητροπολίτες τους έλουσε κρύος ιδρώτας.Όσο για την Αριστερά,το μόνο που έχει κρατήσει είναι οι αγκυλώσεις της.Δεν θέλει ή απλά δεν μπορεί να αναλάβει ιστορικό ρόλο στη παρούσα φάση.Ίσως μέσα απ
      ό τέτοια συνέδρια βγει κάτι καλό και ανανεωτικό.

      Απάντηση

    • Posted by φωτιος on Ιανουαρίου 23, 2013 at 9:02 πμ

      συμφωνω και επαυξανω !!
      φωτιος

      Απάντηση

  5. παπα-Κώστα και Χρήστο

    Τις Κυριακές και μεγάλες γιορτές απουσιάζω απ’ το ιντερνέτ. Και γι’ αυτό θερμά σας ευχαριστώ για την τόσο γόνιμη συμμετοχή σας στο διάλογο.

    Κι εγώ πολύ θα ήθελα να πάρω μέρος σ’ αυτό συνέδριο. Αλλά για πολλούς και διαφόρους λόγους αδυνατώ.

    Ίσως υπάρξει κάποιος τρόπος να μάθουμε τα όσα θα ειπωθούν. Έστω και καθυστερημένα.

    Μήπως αυτό θα ήταν εφικτό απ’ το ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας; Ποιος ξέρει…

    Απάντηση

  6. Posted by Ιωάννης εξ Αγρινίου on Ιανουαρίου 14, 2013 at 2:37 μμ

    «Ει μη φως έχομεν, τυφλοί εσμέν εστέ». Αυτή η αρχαιοελληνική παραδοχή θεωρώ πως απηχεί και στο σήμερα.Το φως δεν είναι απλά απαραίτητο, αλλά αναγκαίο. Και σήμερα όχι μόνο επιχειρούν οι κάθε φύσεως σκοτεινές δυνάμεις την απουσία πνευματικού φωτός από την ζωή του καθενός, αλλά και τον περιορισμό φωτός με την κυριολεκτική έννοια του όρου, όταν η Δ.Ε.Η. έχει φθάσει στα ύψη και αναμένονται επιπλέον αυξήσεις.Αρέσκονται στο σκοτάδι (εξ ου και σκοτεινές δυνάμεις) και θέλουν μετά πάσης θυσίας να θέσουν και εμάς στο σκότος. Η καθημερινή πρακτική έχει να επιδείξει πολλά παραδείγματα που μαρτυρούν το σκότος της ανθρωπότητας. Όμως το ευαγγελικό αναγνωσμα μας αποκάλυψε χθές ότι ο λαός ενώ ήταν στο σκότος, «φως είδε μέγα». Την αναζήτηση και ανεύρεση αυτού του φωτός έχουμε ανάγκη κι εμείς σήμερα. Και δεν είναι άλλο, από τον ίδιο τον Αρχηγό και Θεμελιωτή της πίστεως μας. Τον Χριστό έχουμε ανάγκη και όλα θα τακτοποιηθούν. Πρέπει να παραδεχθούμε ότι Τον έχουμε βγάλει από την ζωή μας, με αποτελέσμα τα παντά να οδηγούνται σε αποτυχία. Ο λαός είδε τον Χριστό και ελευθερώθηκε από το σκοτάδι. Εμείς τον βλέπουμε, τον ακούμε και γενικά τον βάζουμε στη ζωή μας; Ας πάρουμε απόφαση να εξέλθουμε από την πνευματική τυφλότητά μας με την χειρουργική επέμβαση που λέγεται μετάνοια. Τότε και πάλι θα κυριαρχήσει το φως στην ζωή μας.

    Απάντηση

  7. Αιδεσιμωτατε Πατερ Ηλια

    Εν πρωτοις σας ευχαριστω για τα ωραια σας αρθρα που μου στελνετε. Τα διαβαζω ολα με τον προσηκοντα σεβασμον. Στο αρθρο σας »το μεγαλο φως» ο προφητης Ησαιας, σαν Εβραιος που ητο, προφητευσε για εναν »Μεσσια» τον οποιο Μεσσια οι Εβραιοι ακομη περιμενουν, δεν νομιζω πως ο Χριστος ητο ο Θεος που περιμενανε γιαυτο και οταν τον μαθανε ποιος ειναι τον εσταυρωσαν. Η αληθεια ειναι οτι μπαινω σε…. »βαθια νερα» οπως λεμε και δεν θα επεκταθω και μονον απ’οσα εχω διαβασει ουδεις Εβραιος προφητης προφυτευσε την ελευσιν του Ιησου Χριστου. Απεναντιας οι Ελληνες φιλοσοφοι Πλατωνικοι, Πυθαγορειοι, Ορφικοι, οι Συβιλλες και στρατια ολοκληρη φωτεινων μυαλων ησαν εκεινοι που προφυτευσαν μεχρι και το Ονομα της Παναγιας μας. Αυτα για σημερα και θα ηθελα την γνωμην σας επανω σ’αυτα τα κειμενα που σας στελνω. Γιαννης Δημητρουλας Μελβουρνη Αυστραλιας.

    Απάντηση

  8. Χρήστο

    Ευχαριστώ θερμά για την οποιαδήποτε προσφορά βοήθειας

    Απάντηση

  9. Γιάννη

    Το σχόλιό σου είναι ενδιαφέρον, αλλά απαιτεί κάπως εκτεταμένη απάντηση, για την οποία αυτή τη στιγμή δεν έχω τη δυνατότητα.

    Ελπίζω να είμαι καλά και σε κάποια στιγμή να σου απαντήσω

    Απάντηση

  10. Posted by παπα-Κώστας on Ιανουαρίου 16, 2013 at 10:08 μμ

    Οἱ προφῆτες εἶχαν προαναγγείλει τὴν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ, ὄχι ὅμως ὡς ἄρχοντος ἐκ τοῦ κόσμου τούτου, ὁ ὁποῖος θὰ κυριαρχήσει κυκλῶν πᾶσαν τὴν γῆν καὶ τὴν ἔρημον(Ζαχαρ. 14, 10). Εἶχαν προεξαγγείλει καὶ τὴν παγκοσμιότητα τοῦ Χριστιανισμοῦ: καὶ ἀποκαλύψει Κύριος τὸν βραχίονα τὸν ἅγιον αὐτοῦ ἐνώπιον πάντων τῶν ἐθνῶν, καὶ ὄψονται πάντα τὰ ἄκρα τῆς γῆς τὴν σωτηρίαν τὴν παρὰ τοῦ Θεοῦ ἡμῶν (Ἠσ. 52, 10). ἔρχομαι συναγαγεῖν πάντα τὰ ἔθνη καὶ τὰς γλώσσας, καὶ ἥξουσι καὶ ὄψονται τὴν δόξαν μου (Ἠσ. 66, 18). Ἡ πολυθεΐα θὰ καταπέσει, εἶχαν γράψει, παραχωρώντας τὴ θέση της στὸν ἕνα ἀληθινὸ Θεό: ἀπὸ ἀνατολῶν ἡλίου ἕως δυσμῶν τὸ ὄνομά μου δεδόξασται ἐν τοῖς ἔθνεσι, καὶ ἐν παντὶ τόπῳ θυμίαμα προσάγεται τῷ ὀνόματί μου καὶ θυσία καθαρά, διότι μέγα τὸ ὄνομά μου ἐν τοῖς ἔθνεσι (Μαλαχ. 1, 11).
    Λουμπάση Γεωργίου

    Φιλολόγου-Γλωσσολόγου

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: