φωνή Δικαίου, φωνή Θεού!….

θεοφάνεια

Δεν σπούδασε στο Χάρβαρντ και ούτε υιοθετήθηκε από τη Μπίλντεμπεργκ…

Όπως συμβαίνει στις μέρες μας με κάποιους πρωθυπουργούς και άλλους συμπαρατρεχάμενους, που «διαπρέπουν» ως αρχιπροδότες της πατρίδας τους.

Επιλεγμένοι προφανώς από τη διεθνή πολιτικοοικονομική συμμορία για τον ειδικό αυτό σκοπό, ως οι βλακίστεροι των εφιαλτών και οι εφιαλτικότεροι των βλακών…

Γιατί βέβαια και στην εποχή του Προδρόμου υπήρχαν ανάλογες πανεπιστημιακές, φιλοσοφικές και ρητορικές σχολές: Στην Αθήνα, την Αλεξάνδρεια, την Αντιόχεια, κλπ…

Ούτε σπούδασε νομικά. Και μάλιστα σε βάθος και σε πλάτος. Ώστε το μαφιόζικο κατεστημένο να του αναθέσει να χαλκεύσει το πλέον επονείδιστο κλεφτοσύνταγμα και ληστοσύνταγμα.

Όπως στις μέρες μας συμβαίνει με κάποιους πασίγνωστους μεγαλοαπατεώνες συνταγματολόγους…
Οι οποίοι μερίμνησαν επιμελώς, ώστε να προστατεύονται και να αμνηστεύονται με ασυλίες και παραγραφές οι ληστοσυμμορίες των αλληλέγγυων, με αυτούς, πολιτικών απατεώνων.

Ακόμη δεν φαίνεται να είχε σχέσεις με τη νομική και θρησκευτική αριστοκρατία των γραμματέων και των φαρισαίων.

Που εγκυμονούσαν τον κίνδυνο των ηθικών και πνευματικών στρεβλώσεων και παραμορφώσεων.
Δεδομένου ότι και ο Χριστός, θα επισημάνει αργότερα στους μαθητές του και το λαό τον ηθικό και πνευματικό κίνδυνο από τη «ζύμη των γραμματέων και φαρισαίων»!…

Γύρισε, λοιπόν, σε όλα και όλους αυτούς την πλάτη. Και τράβηξε κατά την έρημο.

Για να φορέσει το καμωμένο από τρίχες καμήλου χιτώνα και να τρέφεται με μέλι άγριο. Για να κάμει εκεί τις βασικές και «μεταπτυχιακές» του σπουδές. Και να διατηρήσει, έτσι, την ηθική και πνευματική του αυθεντικότητα…

Η μόνη του αναφορά στους φαρισαίους, όπως βέβαια αργότερα και του Χριστού, ήταν να τους χαρακτηρίσει φίδια και οχιόπουλα.

Και να τους επισημάνει πως, αν δεν μετανοήσουν, το τσεκούρι του Θεού είναι έτοιμο να τους κόψει σύριζα και να τους πετάξει στη φωτιά.

Στους τελώνες-τους εφοριακούς της εποχής-έλεγε να μην γίνονται φοροληστές.

Όπως δυστυχώς, είναι στις μέρες μας, όχι μόνο οι τοκογλύφοι, αλλά και οι πάσης φύσεως λακέδες και γλείφτες του καθεστώτος της εξουσίας και της λαμογιάς.

Στους στρατιωτικούς και αστυνομικούς συνιστούσε να μην τρομοκρατούν το λαό.

Όπως κάνουν στις μέρες μας τα διαβόητα ΜΑΤ και τα ΜΜΕ της διαπλοκής. Να μη χαφιεδίζουν και φακελώνουν το λαό. Όπως τώρα η ηλεκτρονική διαβολοκυβέρνηση μεθοδεύει με την υποχθόνια κάρτα του…αλήτη (που, κατ’ ευφημισμόν, τη λένε «κάρτα του πολίτη»).
Κι ακόμη να μην πλιατσικολογούν. Όπως συνέβη στην εποχή του χρηματιστηρίου και σε πλάτος και βάθος και πανελλήνια έκταση γίνεται, τώρα, με τις μνημονιακές ληστρικές κυβερνήσεις.

«Μετανοείτε»! έλεγε στο λαό.

Κι όταν εκείνοι τον ρωτούσαν τι πρέπει να κάμουν, για να μετανοήσουν, τους διευκρίνιζε:
Να γίνετε φυσιολογικοί άνθρωποι, αρκούμενοι στ’ απαραίτητα. Και τα υπόλοιπα να τα δίνετε σ’ αυτούς, που στερούνται ακόμη και τ’ αναγκαία.

Να μην είστε, δηλαδή, και να μη γίνετε ανθρωπόμορφα τέρατα.

Όπως όλοι αυτοί, που καταδικάζουν χιλιάδες και εκατομμύρια ανθρώπους σε θάνατο απ’ την πείνα και την αρρώστια, προκειμένου να σωριάζουν τερατώδη πλούτη.

Σάμπως να έχουν χιλιάδες και εκατομμύρια σώματα να ντύσουν και στομάχια να χορτάσουν. Και σάμπως ο αφέντης τους ο διάβολος να τους έχει εξασφαλίσει χιλιάδες χρόνια ζωής.

Ο λαός, έχοντας αιώνες να ξαναδεί και ξανακούσει παρόμοιο προφήτη και θαυμάζοντας την υποδειγματική ασκητική του ζωή, τον ρωτούσε, αν είναι αυτός ο αναμενόμενος Μεσσίας.

Κι εκείνος τους αποκρινόταν πως ο αναμενόμενος Μεσσίας θα είναι,ασύγκριτα, ανώτερος του.
Τόσο, που ο ίδιος δεν θα είναι άξιος ούτε το κορδόνια των παπουτσιών του να λύσει. Και πως, αν εκείνος τους βάφτιζε με το νερό του Ιορδάνη, ο Μεσσίας θα τους βαφτίσει με τη φωτιά και το Άγιο Πνεύμα.

Και είναι, μάλλον, αδύνατο να φανταστούμε το συγκλονισμό του Προδρόμου, όταν είδε το Χριστό να προσέρχεται σ’ αυτόν, για να βαφτιστεί.

Και πολύ περισσότερο όταν κατά τη διαδικασία του βαπτίσματος συνέβησαν όλα εκείνα τα συνταρακτικά γεγονότα:
Όταν άνοιξαν οι ουρανοί, για ν’ αποκαλυφθεί ο Τριαδικός Θεός, Απ’ όπου προέκυψε και τ’ όνομα της γιορτής: Θεοφάνια. Και αποκαλύφθηκε (ήλθε στην επιφάνεια) η, κρυμμένη ως τότε, θεότητα του Χριστού, για να έχουμε το όνομα της γιορτής, ως Επιφάνια.

Για να επικρατήσει τελικά στην παράδοση του λαού το όνομα: Φώτα.

Εξαιτίας των πολλών φώτων, που χρησιμοποιούσαν κατά τη βάπτιση των κατηχουμένων, που συνηθιζόταν να γίνεται κατά το μεσονύκτιο (μεταξύ της5ης και 6ης Ιανουαρίου) στην αρχαία Εκκλησία.

Απ’ όπου διατηρήθηκε και η τελετή του αγιασμού, που έπαιρναν οι χριστιανοί, προτού οι κατηχούμενοι μπουν στο αγιασμένο νερό των βαπτιστηρίων.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το βασικό τελετουργικό μέσο του αγιασμού είναι ο Σταυρός.

Γεγονός που υποδηλώνει βαθύτατο συμβολισμό και υπογραμμίζει το χαρακτήρα του χριστιανικού μας πολιτεύματος. Που οφείλει να είναι πολίτευμα αγώνα και θυσίας. Κι όχι ραστώνης, ιδιοτέλειας και αδιαφορίας…

Κι ακόμη χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως τη γιορτή των Φώτων αγιάζουμε και τις θάλασσες.

Γιατί, πέρα απ’ τις τρικυμίες και τις φουρτούνες των θαλασσών μας, θάλασσες τρικυμισμένες και φουρτουνιασμένες είναι και οι ψυχές και οι καρδιές μας. Και κατ’ επέκταση και η κοινωνία μέσα στην οποία ζούμε.

Ιδιαίτερα μάλιστα στις μέρες μας. Που πρωτοφανείς και πολύμορφοι κυκλώνες και τυφώνες μας συγκλονίζουν.

Απ’ τ’ αδιέξοδα των οποίων μπορούμε να διαφύγουμε και να γαληνέψουμε μόνο και μόνο, αν κάμουμε τρόπο της ζωής μας τη σταυροαναστάσιμη πορεία και πολιτεία του Χριστού.

Που σημαίνει ν’ ακούσουμε τη φωνή του Δικαίου και τη φωνή του Θεού!…

παπα-Ηλίας

https://papailiasyfantis.wordpress.com
e-mail: yfantis.ilias@gmail.com

Advertisements

9 Σχόλια

  1. Από το «αιέν αριστεύειν»:

    Ὁ/ἡ Γιάννης γράφει:
    5 Ἰανουαρίου 2013, 14:59

    Ο Χριστός όμως δεν λούφαξε όταν είδε ότι μετέτρεψαν το ναό του πατέρα του σε μαγαζί οι κλέφτες της εποχής εκείνης. Επαναστάτησε και τα αναποδογύρισε όλα. Εμείς παπά μου γιατί λουφάζουμε και δεν ξεσηκωνόμαστε για να πετάξουμε εξω από την πατρίδα μας αυτό το ζυγό; Μόνο στα λόγια μάγκες; Μόνο στις φιλολογίες και τις ακαδημαικές αναλύσεις μάγκες; Ντροπή μας.

    Απάντηση

  2. Γιάννη

    Ποιος θα μπορούσε να σου πει ότι έχεις άδικο; Δυστυχώς, έτσι και ακόμη χειρότερα έχουν τα πράγματα!

    Ο Χριστός έκανε τόσα κι άλλα τόσα. Κι έλεγε κιόλας λόγια πολύ τσουχτερά. Γιατί το σαρκίο του το είχε κρεμασμένο απ’ τα καρφιά εκείνων των σταυρωμένων δοκαριών.

    Γιατί ερχόταν από έναν άλλο κόσμο, στον οποίο και θα ξαναγύριζε.

    Ενώ εμείς το σαρκίο μας το προσέχουμε μη μας πάθει κάτι και μαζί του χαθεί, για μας, το παν. Γιατί είμαστε χθόνιοι και δεν προσδοκούμε κάποιαν άλλη ζωή…

    Απάντηση

  3. ΕΜΑΝΟΥΗΛ ΣΜΥΡΝΑΚΗΣ:

    ΠΑΠΑ ΗΛΙΑ ΜΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΟΥ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΞΙΟΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟΣ

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΑΞΙΖΕΙ Η ΙΔΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ: ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΩ!

    ΑΛΑ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΑΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΤΡΕΧΑΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥΣ….

    ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΥΡΙΝΟ ΛΟΓΟ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ.

    ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΝ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΟΥ ΕΠΙ ΠΙΝΑΚΙ.

    Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΣΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟ ΑΓΩΝΑ ΣΟΥ

    Απάντηση

  4. Μανώλη

    Ευχαριστώ για τα καλά σου τα λόγια.

    Αλλά δεν μπορεί να υπάρξει καμιά σύγκριση

    ανάμεσα στον άγιο και προφήτη Πρόδρομο

    και έναν αμαρτωλό παπά.

    μας χωρίζει άβυσσος!

    Απάντηση

  5. Posted by παπα-Κώστας on Ιανουαρίου 7, 2013 at 4:21 μμ

    Καλησπέρα και χρόνια πολλά!Η διαφορά ανάμεσα στον Ιωάννη τον Πρόδρομο και τους σημερινούς,ακόμα και τους αντιμνημονιακούς,επίδοξους σωτήρες μας είναι σημαντική.Δεν ήταν ο Ιωάννης κάποιος που απλά ρητόρευε,κατήγγειλε ή στηλίτευε.Ήταν κάποιος που ζούσε αυτά που δίδασκε.Πτωχεία,λιτότητα,ασκητικότητα,μετάνοια.Αυτό ισχύει για όλους μας.Αν θέλουμε να αλλάξουμε αυτή τη σαπίλα πρέπει πρώτα να καθαρίσουμε τη δικιά μας σαπίλα.Αλλιώς το αποτέλεσμα θα είναι πάλι μεγάλες απογοητεύσεις που θα διαψεύσουν τις μεγάλες μας προσδοκίες.

    Απάντηση

  6. παπα-Κώστα

    Καλή χρονιά.

    Δεν μπορώ, παρά να συμφωνήσω

    απόλυτα με τα γραφόμενά σου.

    Απάντηση

  7. Posted by Ιωάννης εξ Αγρινίου on Ιανουαρίου 10, 2013 at 5:56 μμ

    Ευρισκόμενοι στον απόηχο της δεσποτικής εορτής των Θεοφανείων, μιας και διανύουμε την μεθεορτο περίοδο ταυτης της εορτής, δεν πιστεύω πως κατανοησαμε τόσες μέρες το βάθος και την σημασία της Επιφανειας της Αγίας Τριάδος. Ειναι συγκλονιστικό το γεγονός οτι ο Χριστός με την βάπτιση του εμφάνιζεται στην πλήρη του θεανδρικη μορφή, κάτι που δεν συμβαίνει στην γέννηση. Ενώ έρχεται στη γη ως άνθρωπος, την ημέρα της βαπτισεως του εμφάνιζεται και ως θεός. Κατέρχεται τρόπον τινα η ΑΓΙΑ τριάδα και φωτίζει την κτίση όλη, ανοίγουν οι ουρανοί και άπλετο φως κυριαρχεί στον Ιορδάνη. Η παντοδυναμία και παντοκρατορία του Θεού εκφραζομενη μέσα από ένα γεγονός. Η φανερωση της Αγίας Τριάδος εκφράζει την άκρα συγκατάβαση του Θεού στον άνθρωπο, ο οποίος είχε παραστρατησει και εναποθετε την ελπίδα στους γραμματεις και φαρισαιους. Υπήρχε όμως και η φωνή του Προδρόμου που φώναζε νυχθημερόν περί του Μεσσία. Όσοι τον ακολούθησαν, δεν χάθηκαν. Και στο σημείο αυτό θέλω να σας επαινεσω Π. Ηλία γιατί συσχετίζεται την προσωπικότητα του Τιμίου Προδρόμου με το σήμερα πολύ εύστοχα. Και σήμερα ο θεός φανερώνεται, και σήμερα η εκκλησία μας ως άλλος πρόδρομος φωνάζει για μετάνοια και σήμερα η ΑΓΙΑ τριάδα εμφάνιζεται μέσα στην καθημερινότητα μας, μέσα από τα θαύματα της ζωής που βιώνουμε. Και εμείς τι κάνουμε? Αποστασιοποιουμαστε από όλα και προπάντων από το Θεό, δίνοντας αξία στον υλισμό και όλους τους εκπροσωπους της υλιστικης νοοτροπίας. Καλά να πάθουμε γιατί δεν ακούμε τον πρόδρομο που μας φωνάζει: » αλλάξτε πορεία, αλλάξτε κατεύθυνση! Ξυπνειστε επιτέλους! Μην μένετε απρακτοι! Οπλιστειτε με δύναμη θεού και παλεψτε τους πάσης φύσεως εχθρούς (μα κυρίως τον κόσμο, τον διάβολο και την αμαρτία). » Αν θέλουμε αποτέλεσμα, οφείλουμε να ακούσουμε την φωνή του Προδρόμου και ας έρχεται από την έρημο και όχι από την κοινωνία. Μετάνοια μας χρειάζεται για όσα πράξαμε. Θέλω με την σειρά μου να ευχηθώ σε όλους τους αγαπητούς φίλους του διαλόγου και σε εσάς Π. Ηλία, η νεα χρονια να αποτελέσει την απαρχή και της δικής μας πνευματικής αφύπνισης. Γιατί εκτός από χρονοπολισμους έχουμε ανάγκη και από ελπίδα, οράματα και προπάντων πράξεις μετανοίας, εάν επιζητούμε ένα «αύριο» στην αιωνιότητα.

    Απάντηση

  8. Γιάννη

    Ευχαριστώ για το ωραίο σχόλιό σου. Με το οποίο, βέβαια, και συμφωνώ.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: