αμετανόητα καθάρματα!…


Ο Ζακχαίος του Ευαγγελίου της περασμένης Κυριακής (22-1-12) είχε έργο ανάλογο με αυτό της ντόπιας τροϊκανής μαφίας.

Ήταν αρχιτελώνης. Που-στη γλώσσα των ανθρώπων της εποχής εκείνης-σήμαινε, περίπου, αρχιληστής.

Γιατί εισέπραττε-για λογαριασμό των κυρίαρχων Ρωμαίων-απ’ το λαό τον κατοχικό φόρο. Αλλά παράλληλα, με εκβιασμούς και διάφορες άλλες νομιμοφανείς ή και σκανδαλώδεις μεθοδεύσεις, εισέπραττε, για δικό του λογαριασμό, πολύ περισσότερα. Σε τρόπο, ώστε, σύμφωνα με το Ευαγγέλιο, να κατορθώσει να γίνει πλούσιος.

Ο, τι, δηλαδή ισχύει και για τη σημερινή πολιτικοοοικονομική μαφία.

Η οποία ληστεύει το λαό, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ληστρικές απαιτήσεις των τοκογλύφων. Αλλά παράλληλα προσπορίζει και στα δικά της θυλάκια, όσο γίνεται υψηλότερες αποδοχές και ληστρικότερες μίζες.

Κι όμως…

Το άπληστο κάθαρμα της ευαγγελικής διήγησης,(δηλ. ο Ζακχαίος) περιέργως και παραδόξως, διακατεχόταν από μια ακατανίκητη επιθυμία να ιδεί το Χριστό.

Σε αντίθεση με τα σημερινά καθάρματα, που με κάθε τρόπο-ύπουλο ή απροκάλυπτο-αγωνίζονται να εξαφανίσουν-απ’ τη δημόσια ζωή και ιδιαίτερα την παιδεία- ο, τι έχει σχέση με το Ευαγγέλιο…

Και μάλιστα με το πρόσχημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Όταν αυτό, που επιδιώκουν, με όλους τους δυνατούς τρόπους είναι η καταπάτηση των δικαίων και η εξαφάνιση των δικαιωμάτων του λαού. Προκειμένου να επιβάλλουν το δικό τους απάνθρωπο μεσαιωνικό καθεστώς.

Πιθανότατα η ακατανίκητη επιθυμία του Ζακχαίου να ιδεί το Χριστό οφειλόταν στο γεγονός ότι τον συνέθλιβε το αδυσώπητο μίσος του λαού για τη ληστρική του συμπεριφορά. Και επιζητούσε να δώσει μια διέξοδο στην ηθική του ασφυξία. Μια και είχε πληροφορηθεί ότι ο Χριστός περιέβαλε με συμπάθεια τους αμαρτωλούς. Ακόμη και τους τελώνες και τις πόρνες…

Και η ευκαιρία, για να ικανοποιήσει την επιθυμία του, του δόθηκε, όταν ο Χριστός επισκέφτηκε την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Ιεριχώ.

Αλλά δεν μπορούσε να τον ιδεί, εξαιτίας του ότι ήταν κοντός, καθώς ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων είχε συνωστισθεί γύρω από το Χριστό.

Γι’ αυτό και αναγκάστηκε να προβεί σε μια ακατανόητη, για την κοινωνική του θέση, ενέργεια: Να σκαρφαλώσει, δηλαδή, σε ένα δέντρο (συκομορέα), που βρισκόταν στο δρόμο, απ’ όπου θα περνούσε ο Χριστός.

Και βέβαια η ενέργειά του αυτή προκάλεσε, όπως φαίνεται, το ξέσπασμα του λαού εναντίον του: Με αποδοκιμασίες, γιουχαΐσματα, σφυρίγματα , κλπ….

Αλλά παράλληλα τράβηξε και την προσοχή του Χριστού. Ο οποίος-σε αντίθεση με την γενική αποδοκιμασία εναντίον του Ζακχαίου- προέβη και αυτός, με τη σειρά του, σε μια, επίσης, ακατανόητη, για το λαό, ενέργεια:

«Ζακχαίε, του φώναξε, κατέβα γρήγορα, γιατί πρέπει να φιλοξενηθώ στο σπίτι σου»!

Και ασφαλώς η χαρά του Ζακχαίου ήταν απερίγραπτη, καθώς ο περίφημος προφήτης του έκανε την εξαιρετική τιμή να τον επιλέξει, παρ’ όλη την καθολική αποδοκιμασία, να φιλοξενηθεί στο σπίτι του. Και να χαλαρώσει έτσι τον ασφυκτικό κλοιό της ηθικής του απομόνωσης.

Αλλά παράλληλα, όπως ήταν ευνόητο, καθολική ήταν και η αποδοκιμασία σε βάρος του Χριστού, για την επιλογή του να φιλοξενηθεί στο σπίτι ενός ανθρώπου καταδικασμένου στη συνείδηση του λαού.

Αλλά η συνέχεια απόδειξε πως η επιλογή του Χριστού ήταν εύστοχη και ο γογγυσμός και η αποδοκιμασία του λαού, μάλλον, άστοχος…

Γιατί ο Ζακχαίος πήρε άμεσα καταλυτικές για την, μέχρι τότε, πολιτεία του, αποφάσεις. Και αναλύθηκε σε ένα ξέσπασμα φιλανθρωπίας, αλλά και δικαιοσύνης:

«Δίνω, είπε, τη μισή περιουσία μου στους φτωχούς. Και σε όσους αδίκησα, τους τα επιστρέφω τετραπλάσια»!

Και ο Χριστός, στρεφόμενος,όπως φαίνεται, προς τους διαμαρτυρόμενους, είπε:


Να, που σήμερα ήρθε και στο σπίτι του Ζακχαίου η σωτηρία!

Γιατί δική μου δουλειά δεν είναι να συναγελάζομαι με τους-θεωρητικά-δίκαιους και έντιμους, αλλά να αναζητάω αυτούς, που έχασαν τον προσανατολισμό τους και να τους οδηγώ στο δρόμο της σωτηρίας.

Και βέβαια-θα αναρωτηθεί ο σημερινός άγρια λεηλατημένος λαός:

Το ίδιο ισχύει και για τα καθάρματα, που, στις μέρες μας, μας καταληστεύουν;

Βεβαιότατα! Αν είχαν να επιδείξουν την αρμόζουσα απέναντι στο λαό συμπεριφορά!

Αλλά ποιος τους έχει δει να διακατέχονται από τέτοιου είδους ανθρώπινες ευαισθησίες;

Όταν γίνονται ολοένα και αρπακτικότεροι και κυνικότεροι. Και, μάλιστα κυνηγούν με ολοένα μεγαλύτερη λύσσα όποιους τολμήσουν να τους μιλήσουν για ανθρωπιά και δικαιοσύνη.

Γι’ αυτό, και ο λαός έχει κάθε δίκιο και δικαίωμα να τους αποδοκιμάζει και να τους καταδικάζει, σε κάθε στιγμή και με όλους τους δυνατούς τρόπους…

Εφόσον τα αμετανόητα αυτά καθάρματα επιμένουν να παραμένουν αμετακίνητα στη ληστρική τους αρπακτικότητα!…

παπα-Ηλίας

Advertisements

13 Σχόλια

  1. Καυστικός και επίκαιρος όπως πάντα

    Απάντηση

  2. […] του Παπα-Ηλία Ο Ζακχαίος του Ευαγγελίου της περασμένης Κυριακής (22-1-12) είχε έργο ανάλογο με αυτό της ντόπιας τροϊκανής μαφίας. […]

    Απάντηση

  3. 5 Σχόλια από την Ολυμπία!…”

    Ρωμηός(Δημήτρης) είπε
    Ιανουαρίου 23, 2012 στις 8:31 μμ

    Την ευχή σου Πάτερ να’ χουμε.
    Εύστοχες παρατηρήσεις…

    Απάντηση
    cyberstar είπε
    Ιανουαρίου 23, 2012 στις 8:38 μμ

    Η απληστία τους έχει τυφλώσει. Νομίζουν πως η Ελλάδα είναι τσιφλίκι τους και οι Ελληνες οι κολίγοι τους.
    Σιγά μην έχουν φιλανθρωπικά αισθήματα αυτοί οι εκπρόσωποι του νεοφασισμού, οι πολιτικοί συμμορίτες, οι σφετεριστές της εξουσίας.

    Δυστυχώς, με όλους αυτούς να έχουν κατσικωθεί στο σβέρκο μας, το μέλλον μας θα είναι μαύρο. Μας περιμένουν μέρες κατοχής και ακόμα χειρότερα.
    Τουλάχιστον στην κατοχή ή στα δύσκολα μεταπολεμικά χρόνια, ο πολύς κόσμος δεν πλήρωνε φόρους και όσοι είχαν ένα σπίτι και ένα μικρό χωραφάκι στο χωριό μπορούσαν να επιβιώσουν.
    Τώρα θα είναι χειρότερα αφού χωρίς εισόδημα δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε τους φόρους για το σπίτι μας ή το περιβόλι στο χωριό με αποτέλεσμα να τα χάσουμε.
    Μας αφαιρούν ακόμα και τα στοιχειώδη μέσα επιβίωσης που δεν το έκαναν ούτε οι γερμανοί στην κατοχή.

    Που να την βρουν την ανθρωπιά λοιπόν; Μιλάνε τα έργα τους.

    Απάντηση
    ΦΙΛΟΥΜΕΝΟΣ είπε
    Ιανουαρίου 23, 2012 στις 9:26 μμ

    ΟΝΤΩΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΖΑΚΧΑΙΟΙ ΣΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ.

    (ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Ο ΖΑΚΧΑΙΟΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ , ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΗΚΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ.
    Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΤΙΜΑΤΑΙ ΣΤΙΣ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ.)

    Απάντηση
    OMOGENIS/PATRIOTIS είπε
    Ιανουαρίου 23, 2012 στις 10:03 μμ

    Την ευλογία σου παπά-Ηλία , Παπαφλέσα!!!!

    Απάντηση

  4. παπα-Ηλία την ευχή σας, την αλήθεια λέτε και για το λόγο αυτό πρέπει όσοι έχουν συνειδητοποιήσει την κατάσταση να ενημερώσουν επειγόντως τη νέα γενιά, να την ενθαρρύνουν να κατέβει στο πολιτικό πεδίο δημιουργώντας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ και να κερδίσει τις εκλογές. Γιατί μου φαίνεται – εύχομαι να κάνω λάθος- ότι οι λίγοι άξιοι της ώριμης γενιάς δεν ενώνονται γιατί θέλουν ο καθένας να είναι αρχηγός.

    Απάντηση

  5. Posted by Χρήστος Δημάρης on Ιανουαρίου 24, 2012 at 3:56 μμ

    Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΧΕΣΗ: Πατέρα Ηλία θέλω να πω την γνώμη μου και για την «αυτοπρόσκληση» του Χριστού στο σπίτι του Ζακχαίου και για την συμπεριφορά του Ζακχαίου: Ο Ζακχαίος κάλεσε τον Χριστό στην καρδιά του και προφανώς ποτέ δεν θα καλούσε τον Χριστό στο σπίτι του επειδή θεωρούσε τον εαυτό του ανάξιο για μια τέτοια επίσκεψη. Γι αυτό ο Χριστός «αυτοκαλέστηκε». Ο Ζακχαίος κατάλαβε για πρώτη φορά πως ο άνθρωπος καθορίζεται από την σχέση που έχει με τον Χριστό. Και σχέση με τον Χριστό σημαίνει σχέση με τον συνάνθρωπο μας. Κατάλαβε λοιπόν ο Ζακχαίος πόσο κακό είχε κάνει τόσο καιρό στους συνανθρώτους του και αμέσως προσπάθησε να το διορθώσει με τον ποιό πρακτικό τρόπο. Συνοψίζοντας πατέρα Ηλία η καλύτερη πρόσκληση του Χριστού είναι η πρόσκληση Του στην καρδιά μας και η καλύτερη σχέση με τον Χριστό είναι η προσφορά μας στον συνάνθρωπο μας.

    Απάντηση

  6. 2 σχόλια από την Ολυμπία:

    Δηιδάμεια είπε

    Ιανουαρίου 24, 2012 στις 12:24 μμ

    Για να φτάσει κι ένας ιερωμένος να χαρακτηρίζει έτσι…..Πες τα Πάτερ!

    Απάντηση

    ΜΑΝΟΣ είπε

    Ιανουαρίου 24, 2012 στις 1:30 μμ

    ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟΛΜΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΙΓΥΡΝΑΝΕ (ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΝ) ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΧΩΡΙΣ ΑΙΔΩ, ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ;
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΔΙΚΑ; ΕΛΕΟΣ!

    Απάντηση

  7. Ειρήνη

    Συμφωνώ με τη γνώμη σου. Άλλωστε, εδώ και καιρό, προσπαθώ να σπρώξω κομματάρχες και ομαδάρχες προς την κατεύθυνση αυτή: Τη δημιουργία, δηλαδή, πανελλήνιου αντιμνημονιακού μετώπου.

    Δυστυχώς-όπως παρατηρείς- είναι κολλημένοι στη μωροφιλοδοξία τους. Πάνω ασπό την οποία δεν μπορούν να βάλουν την πατρίδα.

    Και για τους νέους έχεις δίκιο. Αλλά ο χρόνος είναι πολύ λίγος, για ν’ αναπτύξουν αποτελεσματική οργάνωση. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθήσουν….

    Απάντηση

  8. Χρήστο

    Ωραίο το σχόλιό σου. Και ιδιαίτερα η κατακλείδα του:

    «Η καλύτερη πρόσκληση του Χριστού είναι η πρόσκληση Του στην καρδιά μας και η καλύτερη σχέση με τον Χριστό είναι η προσφορά μας στον συνάνθρωπο μας».

    Ευχαριστώ

    Απάντηση

  9. καλησπερα παπα ηλια

    Ο Ζακχαίος Ελληνικο μου φαινεται το ονομα.

    ελληνας πρεπει να ηταν

    μακρυνος συγγενης του παπαδημου

    Απάντηση

  10. Μπάμπη, καλησπέρα

    Το όνομα Ζακχαίος σημαίνει δίκαιος, αθώος, καθαρός. Και πρέπει να είναι εβραϊκό. Έστω και αν μορφολογικά φαίνεται ελληνικό.

    Συνεπώς, όχι μόνο στη συγγένεια, αλλά σε όλα γενικά τον χωρίζει άβυσσος με τον Παπα-ΔΗΜΙΟ!

    Ο οποίος είναι συνειδητά ασυνείδητος και έχει αναλάβει ως συνεχιστής του αρχιληστή και αρχιπροδότη Παπανδρέου να ολοκληρώσει την καταστροφή της Ελλάδας….

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: