ανάγωγοι αρχισυνάγωγοι…

Την καλή νομιμότητα για τους Εβραίους την αντιπροσώπευαν οι δέκα εντολές. Και την κακή οι χιλιάδες διατάξεις («εντάλματα ανθρώπων» τις έλεγε ο Χριστός), που επινόησε το πολιτικοθρησκευτικό κατεστημένο, για να χειραγωγούν το λαό και να εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους.

Γεγονός που ισχύει και για τους άρχοντες όλων των τόπων και των εποχών. Αφού, και μετά Χριστόν, απέναντι στον ευαγγελικό νόμο της ανθρωπιάς, αντιπαρατάχθηκε το αντευαγγέλιο της απανθρωπιάς. Που περιλαμβάνει τους νόμους που έκαναν, σύμφωνα με τα συμφέροντα τους και τα καταχθόνια σχέδιά τους, η άρχουσα αναρχία.

Έτσι ώστε ο νόμος, να γίνεται το μακρύ χέρι, που κλέβει τον ίδρώτα του λαού, για να εκτρέφει και να πλουτίζει το γαλαζοαίματο τεμπελχανείο του κατεστημένου. Ή που χτίζει βαστίλλες και Γκουαντανάμο, για να φυλακίζεται και εξευτελίζεται η αξιοπρέπεια των λαών και των πολιτών. Ή που στήνει καρμανιόλες, για να καρατομείται η ελευθερία και η δικαιοσύνη.

Και το χειρότερο είναι πως το προκρούστειο και αλλοπρόσαλλο αυτό συνοθύλευμα αδικίας ταυτίζεται με την ιερή έννοια της Δικαιοσύνης, που είναι το ύψιστο κοινωνικό αγαθό. Και λειτουργεί έτσι ώστε, όχι μόνο να εξαθλιώνονται οι ασθενέστερες τάξεις, αλλά και να κινδυνεύουν να γίνουν, γι’ αυτές τα «έσχατα πολύ χείρονα» των πρώτων.

Γιατί η νομιμότητα του είδους αυτού, ενώ δίνει το δικαίωμα της αρπαγής και της καταπίεσης σε βάρος του λαού, από το άλλο μέρος πατάσσει με αμείλικτη σκληρότητα κάθε προσπάθεια αντίστασης του λαού στις μεθοδεύσεις της αδικίας.

Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν, συχνά, τους κακούς νόμους καλούνται να τους εφαρμόσουν ακόμη χειρότεροι άνθρωποι:

Μισόκαλοι, δηλαδή, που επικαλούνται όλους τους νόμους και τους προφήτες, προκειμένου να καταστρατηγήσουν το καλό. Χαιρέκακοι που τρίβουν τα χέρια τους από χαρά και πανηγυρίζουν, όταν αισθάνονται ότι μπορούν να βλάψουν ή να καταστρέψουν τους συνανθρώπους τους. Συμπλεγματικοί που μόνο μπροστά στη συντριβή των άλλων μπορούν να νιώθουν άνετοι και ανώτεροι…

Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες ο άνθρωπος του λαού, που λεηλατείται και καταληστεύεται, εν ονόματι του νόμου, δεν μπορεί ποτέ και πουθενά να βρει το δίκιο του. Κι αν υποτεθεί ότι τολμήσει να πει την αλήθεια, η φαρέτρα της άδικης νομιμότητας διαθέτει πάμπολλα δηλητηριώδη βέλη, για να του κάμουν το βίο αβίωτο…

Ανατομία της ανθρώπινης αυτής τραγωδίας μας προσφέρει η αριστουργηματική ευαγγελική περικοπή, που αναφέρεται στη συγκύπτουσα (=καμπουριασμένη) γυναίκα (Λουκά: ΙΓ, 10-17):

Κάποιο Σάββατο σε κάποια εβραϊκή συναγωγή ο Χριστός, λέει το Ευαγγέλιο, θεράπευσε μια γυναίκα. Και ο αρχισυνάγωγος, ως εκπρόσωπος της νομιμοφροσύνης, καταδίκασε την πράξη αυτή. Γιατί, κατά τη γνώμη του, ο Χριστός και όσοι θεραπεύονταν το Σάββατο ενεργούσαν παράνομα:

«Δεν σας φτάνουν, είπε, οι έξι μέρες της βδομάδας για τις θεραπείες; Είναι ανάγκη να καταπατείτε και την αργία του Σαββάτου»!

Και μπαίνει το ερώτημα: Εμείς πώς θα αντιδρούσαμε απέναντι στη συμπεριφορά αυτή του αρχισυνάγωγου; Ή μάλλον τι κάνουμε εδώ και τώρα, μπροστά στις ανάλογες συμπεριφορές κάποιων ανάγωγων αρχισυνάγωγων;

Τι κάνουμε; Χειροκροτούμε αυτούς που σφυρηλατούν τις χειροπέδες του λαού. Ή στην καλύτερη περίπτωση, σιωπούμε. Γιατί σκεφτόμαστε πως, όσοι τόλμησαν να αντισταθούν στη μαφία του κατεστημένου, δεν είχαν καλά ξεμπερδέματα. Με πρώτο βέβαια και καλύτερο το Χριστό.

Και το στρουθοκαμηλισμό μας αυτό δε διστάζομε να τον ντύνουμε με τον τρίβωνα της χριστιανικής (τάχα) φρονιμάδας: «Εμείς, λέμε, κοιτάμε την ψυχούλα μας. Και τα υπόλοιπα τ’ αφήνουμε στο Θεό». Ενώ στην πραγματικότητα δεν κοιτάμε, παρά μόνο την τσεπούλα μας και γενικότερα τη βολεψούλα μας. Και γράφουμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας το Θεό και την ψυχή μας…

Τι έκαμε ο Χριστός;

Δεν περιορίστηκε μόνο να θεραπεύσει τη γυναίκα. Θέλησε ακόμη πιο πέρα να θεραπεύσει και τη συγκύπτουσα (=καμπουριασμένη), απ’ τις διαστροφές κάποιων θεσμών, κοινωνία, που την κρατούν δέσμια και δεν την αφήνουν ποτέ να σηκώσει κεφάλι:

«Υποκριτή, είπε στον αρχισυνάγωγο, ενοχλήθηκες, επειδή το Σάββατο θεραπεύτηκε μια γυναίκα του λαού, που υπέφερε 18 χρόνια! Κι όμως εσύ πηγαίνεις το Σάββατο το βόδι σου και το γάιδαρό σου και τα ποτίζεις»!

Που σημαίνει ότι τα ζωντανά του αρχισυνάγωγου ήταν υπεράνω της νομιμότητας και ασφαλώς πολύ ανώτερα από μια γυναίκα του λαού. Και, συνεπώς, το πότισμά τους το Σάββατο ήταν νόμιμο και δίκαιο. Ενώ η θεραπεία της γυναίκας, που υπέφερε απ’ την χρόνια βασανιστική αρρώστια της ήταν άδικη και παράνομη. Γεγονός που αποκαλύπτει το μέγεθος της διαστροφής και υποκρισίας τοου! …

Όπως, καλή ώρα, κάποιοι εντιμότατοι πολιτικοί χαλκεύουν σε βάρος του λαού νόμους σκληρούς και απάνθρωπους, ενώ για τους εαυτούς τους και τα λαμόγια τους εξασφαλίζουν την ασυλία και την ανευθυνότητα….

Ενώ για το Χριστό απόλυτη προτεραιότητα έναντι οποιασδήποτε νομικής διάταξης έχει ο άνθρωπος. Και ιδιαίτερα ο άνθρωπος της ανάγκης.. Και συνεπώς ο, τι γίνεται για το καλό του ανθρώπου και ιδιαίτερα του πάσχοντος ανθρώπου, είναι, σε κάθε περίπτωση νόμιμο.
Ενώ το κακό, που γίνεται σε βάρος του ανθρώπου δεν μπορεί να είναι ποτέ νόμιμο.

Οποτεδήποτε κι απ’ οποιονδήποτε κι αν γίνεται. Με πρόφαση την οποιαδήποτε κοσμική ή θρησκευτική νομιμότητα.

Γιατί, όπως λέει ο Χριστός, σε άλλη περίπτωση, «δεν έγινε ο άνθρωπος για το Σάββατο αλλά το Σάββατο για τον άνθρωπο». Δηλαδή, δεν έγινε ο άνθρωπος για τους νόμους, αλλά οι νόμοι για τον άνθρωπο.

Βέβαια το τι έπαθε ο Χριστός, που έλεγε και έκανε τέτοιες «παρανομίες», είναι γνωστό…
Πράγμα, άλλωστε, που συμβαίνει και με όλους εκείνους, που τολμούν να τα βάζουν με τα βόδια και τα γαϊδούρια των πάσης φύσεως ανάγωγων αρχισυνάγωγων….

Παπα-Ηλίας

http://papailiasyfantis.blogspot.com
https://papailiasyfantis.wordpress.com
e-mail: papailiasyfantis@gmail.com

Advertisements

9 Σχόλια

  1. Posted by Solomon Kane on Δεκέμβριος 4, 2009 at 9:01 μμ

    Δυστυχώς πάτερ αυτή είναι η κοινωνία όπου ζούμε και αν δεν αντιδράσουμε τότε αυτό το καθεστώς θα παραμείνει.

    Απάντηση

  2. Ο καθένας στο μετερίζι του. Ακολουθώντας την καρδιά μας και τη συνείδησή μας.
    Μόνο έτσι θα βγούμε στο ξέφωτο της ελπίδας, για έναν καλύτερο κόσμο….

    Απάντηση

  3. Άπειρα (και εξόχως θλιβερά) τα αντίστοιχα παραδείγματα και στο χώρο της παιδείας πάτερ
    Ένα τελευταίο που συνάντησα, είναι από το συνδικαλιστικό χώρο: http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/diktika5129.php

    Απάντηση

  4. Φίλε Στέργιο

    Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
    Τα της παιδείας τα γνωρίζω από
    πρώτο χέρι.
    Με το Θανάση Τσιριγώτη
    ήμασταν συναγωνιστές στο
    παρελθόν.
    Μου άρεσε πολύ η «ανακοίνωσή» του
    στην «αλφαβήτα».
    Επικοινωνία, λοιπόν, και συνργασία.
    Χέρι-χέρι!
    Να προχωρήσουμε χωρίς κανένα
    Καρατζαφέρη…

    Απάντηση

  5. Πού θα συμφωνήσω με το Θ. Τσιριγώτη; α) Ό,τι δεν μας χωρίζει «τίποτα, αν εξαιρέσεις το φόβο και την άγνοια», β) «όποιος δε θέλει να ζυμώσει… διαβουλεύεται θεατρικά!»
    http://www.alfavita.gr/ank_b/ank9_12_9_920.php

    Απάντηση

  6. Φίλε και συνάδελφε Στέργιο

    Μου άρεσε πολύ το γράψιμό σου.
    Δεν μπορώ όμως να εκφράσω γνώμη
    για την ουσία των γραφομένων.

    Γιατί διαπιστώνω ότι η χρονική
    απόσταση-κάπου δέκα χρόνια-
    που με χωρίζει από την ενεργό
    υπηρεσία και η μικρή σχέση με
    τα συνδικαλιστικά δεν μου
    επιτρέπουν να ιδώ με αμεροληψία
    κατά πού γέρνει η πλάστιγγα του
    δίκιου.
    Οπωσδήποτε όμωςο αγώνας είναι
    προτιμότερος
    απ’ την αδιαφορία για τα κοινά.

    Ευχαριστώ για την επικοινωνία

    Απάντηση

  7. Η διαφωνία είναι πάντα γόνιμη, αρκεί να είναι άδολος ο λόγος. Ίσως η γενικότερη κοινωνική κατάσταση είναι πιο δύσκολη από ποτέ. Παλιά υπήρχε η πείνα, η σωματική βία, η φυσική εξόντωση. Τώρα ο πόλεμος μεταφέρθηκε στον τομέα της ψυχικής κατάστασης. Γι αυτό και η παιδεία έχει κρισιμότερο ρόλο. Λιγότερη αλαζονεία από όλους μας στην παιδεία είναι το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο. Αλλιώς η κοινωνία συνεχίζει με νόμους χειρότερους από αυτούς της ζούγκλας.
    Ευχαριστώ κι εγώ πάτερ

    Απάντηση

  8. «Λιγότερη αλαζονεία από όλους μας στην παιδεία είναι το ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο».

    Κι όχι μόνο στην παιδεία. Αλλά και σε κάθε άλλο πεδίο ζωής και δράσης.

    Απάντηση

  9. 7 σχόλια Από το press.gr:

    Ανώνυμος είπε…

    Ερωτηση

    να απαντησει ο χρυσο(εβραιος) χοιδης τι εκανε ο ιδιος περυσι για τον Αλεξη

    τι εκανε για την πτωση του καραμανλη

    και πως θα συλλαβει τη μιση ελλαδα

    Η εξουσια τρελενει εβραιακο αλλα και ξεγυμνωνει!!

    Ψυχιατρος
    6 Δεκ 2009 12:24:00 π.μ.
    koinonia_travesti είπε…

    ρε συ παπά, καλά τα λές αλλά ζεις πλανεμένος μέσα στη φαταντασίωση της θρησκείας σου. είμαστε όντα που έχουν την ανάγκη να ζούν ακολουθόντας «θεϊκούς» κι ανθρώπινους νόμους διότι είμαστε αγέλη και χρειαζόμαστε αρχηγούς να μας οδηγήσουν κάπου. κατανοώντας αυτή την ανάγκη, οι αρχηγοί αναδεικνύονται από κέντρα εξουσίας και οδηγούν την αγέλη εκεί όπου εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα τους. ο νόμος είναι ένας: όλα αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.
    6 Δεκ 2009 10:10:00 π.μ.
    Ανώνυμος είπε…

    Ο Σουφλίας εφυγε εξαφανίστηκε τα μέτρα του όμως βαράνε το φτωχό που δεν εχει να παρει καινούργιο ΙΧ .
    Τα τέλη αυξήθηκαν για τα σαράβαλα μας 85 εως 300% ,
    Και καλά για φέτος να συνδράμομε ολοι να μαζευτεί το ξεχαρβάλωμα που αφησε ο κουφός κι η παρέα του.
    Του χρόνου όμως θα ισχύσουν αυτα;
    αλοίμονο Γιώργο αν μείνουμε στου κουφού τα μέτρα…
    Επίσης διόδια στις εισόδους της πόλης για να πηγαίνουμε απο παραδρόμους στα εξοχικά η την κυρια κατοικία μας .
    Με ρυπανση καθυστερηση κ τροχαία ατυχήματα.
    Γιατί ο κουφός ταδωσε όλα στους φίλους του νταβατζηδες πριν την κάνει για τη λαρισα .
    Αισχος αισχιστο…
    Για δες το και γρήγορα αυτο .
    ΕΙΤΕ μειώστε το στα 50 λεπτά κ να πανε στο κράτος η καταργήστε το αθλιο μέτρο του Σουφλια του νεροκουβαλητή των λαμογίων οκ
    6 Δεκ 2009 10:22:00 π.μ.
    Ανώνυμος είπε…

    Σήμερα, του Αγ. Νικολάου κατά την ορθόδοξη εκκλησία, ο Άνθιμος Θεσσαλονίκης διέπραξε αγένεια. Ο Άνθιμος παρίστατο στον Αγ. Νικόλαο Πειραιώς και έκανε κήρυγμα. Το περιεχόμενο του κηρύγματος δεν ήτο καθόλου θρησκευτικού περιεχομένου. Η αγένεια συνίσταται ότι αναφερόμενος στον πρωθυπουργό είπε ότι τον σέβεται αφού τον εξέλεξε δημοκρατικά ο λαός. Είναι σαφές ότι αντί «σέβεται» θα προτιμούσε να πει ανέχεται. Στην συνέχεια κατέκρινε και ειρωνεύτηκε την συνάντησή του με τους ηγέτες των γειτονικών χωρών στις Πρέσπες. Γιατί είμαστε υποχρεωμένοι να ακούμε από ιερωμένους κηρύγματα πολιτικού περιεχομένου από τα κρατικά κανάλια;
    6 Δεκ 2009 11:14:00 π.μ.
    Ανώνυμος είπε…

    Σκασε και πλήρωνε μαλάκα Πασόκε
    τα ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΟΥ
    και μην παραμιλάς.
    βλάκα.
    ο Σουφλιάς δεν τα έβαλε
    ηλίθιε.
    ο κουμπαράς ο μιζαδόρος Υπουργός σου τα έβαλε. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-ΠΑΣΟΚ.
    κρετίνε.
    6 Δεκ 2009 1:22:00 μ.μ.
    Ανώνυμος είπε…

    Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ
    ΣΥΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ
    ΧΑΒΙΕΔΕΣ ΤΟΥΣ ΠΑΣΟΚ
    ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΑΜΒΑΝΕΙ
    ΕΝΩ Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ
    ΞΕΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΛΑΜΒΑΝΕ;;;;
    6 Δεκ 2009 1:48:00 μ.μ.
    παπα-Ηλίας είπε…

    @ koinonia travesti:

    Πολλά αλλάζουν, όταν εμείς αγωνιζόμαστε ν’ αλλάξουμε.
    Και ασφαλώς τίποτε δεν αλλάζει, όταν αντιμετωπίζουμε μοιρολατρικά την πραγματικότητα, που διαμορφώνουν σε βάρος μας, τα δίαφορα κακούργα και ηλίθια αφεντικά.

    @ Ανώνυμο:

    Τα «πράσινα τέλη», που θέσπισε ο Κουφός της γαλάζιας φεουδαρχίας και διατηρούν οι κροκόδειλοι
    της πράσινης επιβεβαιώνουν απλά το γεγονός ότι μπορεί οι κυβερνήσεις ν’ αλλάζουνε, αλλά η λαμογιοκρατία «ζει και βασιλεύει».
    Και νόμιμα ή παράνομα το φτωχό λαό αιώνια θα καταληστεύει.
    Κι όσο για την επικληση της ευαισθησίας του Πρωθυπουργού; «Στου κουφού την πόρτα»!…
    7 Δεκ 2009 7:03:00 π.μ.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: